Jóga pozornosti

Nově přidané zboží|Knihy » Autoři » T » Tomáš Eduard|Knihy » Kategorie » Duchovní cesta|Knihy » Kategorie » Jóga|Knihy » Nakladatelství » Avatar

Cena:320,-
dostupnost: 1-6 dnů
144 stran, vazba vázaná,
formát: 210x140 mm, vydáno 2014
hodnocení:0, (1 min / 5 max), hlasů:0

Kniha obsahuje kurz jógy pozornosti, která je na jedné straně metodou klasickou, avšak zároveň také ultramoderní, neboť vyhovuje racionálně a pragmaticky zaměřené mentalitě a časovým možnostem člověka západní civilizace. První část knihy tvoří sedm postupných mentálních cvičení spojených s metafyzickým výkladem, ve druhé části nalezneme zejména výňatky z deníku žáka jógy pozornosti (autentické záznamy duchovních zkušeností autora) a stručné seznámení s metodami a idejemi významných představitelů krátké duchovní cesty - Šrí Ramany Maharšiho, Jiddu Krishnamurtiho a Paula Bruntona.

Výňatek z deníku žáka jógy pozornosti:

Jsem tak jemný, subtilní, jako bych ani nebyl. Ale jsem. Existence nebo neexistence, to je mi jedno. Právě tak je mi lhostejné tělo, myšlenky, žádosti. Nevím o nich, nevím, zdali jsou či nejsou v tomto těle. Nezajímá mě to. Když o tom uvažuji, nenacházím je. Myslím, že už v něm asi nejsou; ostatně, co na tom?

Nejsem ani široký, ani hluboký, ledaže bych si to přál. Pak jsem právě takový v okamžiku. Ale proč bych si měl vůbec něco přát? Když si nepřeji nic, jsem jako Aštávakra: jsem, jak mi je dobře...

Nepopsatelné štěstí má původ jen samo v sobě. Bez pohybu, a přece živé. Je to život - život - život... a ještě mnohem víc... kdepak jsou slova, která by TO mohla popsat?...

Když se Já změní v Existenci nebo ve Vědomí, je tam stále ještě jáství, ale těžko bys je našel. Proto je raději nehledej a zůstaň, jak jsi. S Já je to jako s Blažeností. V nejvyšším stavu nemusí vůbec být, a přece tam je. Je a není. Ono všechno "je a není". Ale jen když zůstaneš bdělý a tichý. Jsi všude a jsi vším. Ale ty jsi se v tom ztratil. Ztratil i neztratil, neboť takto jsi se vlastně nalezl!...

Probuzení znamená změnu stanoviska. Nedívá se člověk na Boha, ale Bůh se dívá na člověka. A na jeho svět. Probuzený ale nevidí Boha od sebe odděleně, neboť vše je nyní On sám. Jen jména a tvary tvoří oddělenost, ale nyní jsou chápány jako fiktivní, klamné a bývají v samádhi prohlédnuty...